ÚVOD   DÍLY   MAPA   BLOG

C 058 – Štěchovice, Slapy Divoké lesy v okolí přehrad Vltavské kaskády jsou protkány úzkými pěšinkami. Terén je místy velmi náročný, ale odměnou za námahu jsou překrásné vyhlídky na říční meandry uprostřed strmých skal. Z Drtinovy rozhledny, kam vystoupáme strmým svahem z Živohošti, pohlédneme na oblé kopce Benešovské pahorkatiny. A slavné Svatojánské proudy si připomeneme na turistické stezce z roku 1889. Nejstarší na světě.
C 057 - Kamýk Rozsáhlá je Benešovská pahorkatina, jejíž vrcholy se tyčí do výšky 600 metrů nad mořem. Jejím středem protéká mohutný tok Vltavy, spoutaný přehradami kaskády. Pro svou cestu jsme si vybrali Kamýk a okolí přehrady Slapské. Krajina je úchvatná a převýšení značné, téměř jako v Beskydech. Ta nejhezčí vyhlídka je z vrcholu s příznačným názvem Krchov. A romantické ruiny královského hradu naše putování ukončí.
C 056 - Posázaví, Střed Čech Drsná divočina Přírodního parku Střed Čech je výzvou pro cyklisty. Oblast hojně navštěvovaná turisty i vodáky nabízí říční brody i kamenité stezky v hlubokém kaňonu Sázavy. Smířeni s tím, že místy je terén tak těžký, že je nutné sesednout a tlačit kolo, užijeme si překrásné vyhlídky na Sázavu u Pikovic. Tajemná Vlčí rokle překvapí kamenným mořem, které se podobá vyschlému korytu himalájské řeky.
C 055 - Polabí 4 Borovými lesy lehce zvlněnou krajinou vede cesta podél Labe do Kladrub. V Týnci se zastavíme na krásné vyhlídce a užijeme si panenskou přírodu rezervace Týnecké mokřiny. Stulíky žluté se zaskví v plné nádheře, stejně jako vídeňský řízek s bramborovým salátem v Císařském hostinci. V cípu Železných hor opustíme na chvíli Polabí, abychom se pak vrátili zpět k pomalému říčnímu toku a slepým ramenům, obklopeni hejny racků.
C 054 - Bílé Karpaty 2 (CZ, SK) Bílé Karpaty jsou nejkrásnějším pohořím naší země. Na konci jara jsou lesy na hřebeni lemovány kvetoucími loukami plnými orchidejí. Naše cesta vedla na nejvyšší vrchol – Velkou Javořinu. Převýšení bylo značné, ale na to jsme v tomto kraji zvyklí. Bouřka s kroupami a zápas s jílem na rozmáčených cestách potmě v lese prověřily naše síly. Ale přes všechny útrapy jsme si opět naše putování parádně užili!
C 053 - Chřiby 2 Přesto, že část cest je v Chřibech vyasfaltovaná, lze se tu projet i náročnějším terénem. Není tu žádný souvislý hřeben, a proto vede cesta stále do kopce a z kopce. Oblast je proslulá pradávným osídlením, ale dnes je tu kromě pár chat jedinou stopou civilizace jen zřícenina hradu Cimburk. To nám nevadí, protože my jsme pro divočinu zrozeni. A po dnešku můžeme říci – Chřiby už jsme projeli celé!
C 052 - Moravská Amazonie Moravská Amazonie je oblast hlubokých lužních lesů při soutoku řeky Moravy s Dyjí. Již od dávných dob byla obývána lidmi a za Velkomoravské říše tu stála mocná sídla. Kvůli záplavám však obyvatelé později přestěhovali svá obydlí do výše položených míst a celou oblast pohltil prales, podobný tomu amazonskému. Podobné místo u nás nenajdete a to je výzva, které nemůžeme odolat.
C 051 - Podél Labe 3 Rovinaté Polabí nás ještě nikdy nezklamalo. Podél regulovaného toku řeky vedou úzké pěšinky, vyšlapané rybáři. Po nich projíždíme lužními lesy a kolem bývalých slepých ramen Labe za zpěvu ptactva nebeského. Kdo se chce cestou vykoupat, ať navštíví pískovnu v Poděbradech. Cesta po rovině ubíhá rychle, prostě pohodová vyjížďka s dětmi nebo na začátku sezóny.
C 050 - Šumava, Schwarzenberský kanál 2 Šumava nabízí mnoho krásných míst k návštěvě. Pokud jste na cestách s menšími dětmi, můžete se projet na kole podél Schwarzenberského kanálu. Na pěší turisty tu kousek odtud čeká nejstarší naučná stezka u nás - Medvědí. Vede mezi tajemnými skalami roztodivných tvarů. A pokud chcete spatřit, jak vypadala Šumava před sto lety, rozhodně navštivte fotografický ateliér Josefa Seidela v Českém Krumlově.
C 049 - Krušné hory 2 Náhorní planina Krušných hor se stády pasoucích se krav, s dalekými výhledy a nenáročnými cestami láká turisty i cyklisty. Díky rozlehlému prostoru se tu návštěvníci rozptýlí a přes den potkáte jen pár lidí. Cesta podél Flájského kanálu, sloužícího kdysi k plavení dříví, procvičí naši obratnost. Vyhlídka, která se pak rozprostře z břehu přehrady Fláje, ta je prostě nepopsatelná. Krušné hory umějí překvapit!
C 048 - Džbán 2 Džbán je tajemný kraj stolových hor, obklopených chmelnicemi. Přesto, že je tato oblast mezi Kladnem a Žatcem obývána už od úsvitu věků, turisty ani cyklisty tu přes den téměř nepotkáte. Toto pohoří je jedním z mála míst u nás, o jehož existenci nemá řada lidí tušení. O to více si tak užijete vyjížďku hlubokými liduprázdnými lesy. A na závěr cesty divočinou tu na milovníky dobrého jídla a hořkého moku čeká překvapení.
C 047 - Plaská pahorkatina V horkém letním dni povede naše cesta divokými údolími podél Mže, Kosího, Podhájského a Černošínského potoka. Díky výstupům na Vlčí horu, Krasíkov a Hradišťský kopec je nakonec výsledné převýšení jako v Beskydech. Okusíme minerálku výrazné chuti a vůně v Konstantinových Lázních a svá zocelená těla smočíme v ledových vodách čedičového lomu. A hlavně, cestou nasbíráme stovky hřibů přímo z kola!
C 046 - Javorníky 3 (SK) Hřeben Javorníků je dlouhý 80 km a vede ve výšce tisíc metrů z Valašska na Kysucko. Už moravská část, kterou jsme absolvovali před několika lety, je poměrně náročná. Ale co nás čeká na Slovensku po cestě z Makova do Čadce, toho jsme se opravdu nenadáli. Svým převýšením i náročným terénem to je bezpochyby ta nejtěžší trasa, kterou jsme zatím jeli. Ale krásné vyhlídky na Lysou horu a Malou Fatru, tak ty rozhodně stojí za to!
C 045 - Beskydy 2 Majestátně se tyčí Radhošť nad údolím Rožnovské Bečvy. Předtím, než pokoříme spolu s ním vrcholy dalších dvou tisícovek, navštívíme největší a nejhezčí skanzen u nás – Valašskou dědinu v Rožnově. Nad ním se tyčí Jurkovičova rozhledna a u slavného architekta ještě zůstaneme. Na Pustevnách si prohlédneme jeho další stavby – Libušín a Maměnku. Kromě kola si dnes užijeme i řadu atrakcí a taky předlouhý sjezd zpátky do údolí.
C 044 - Veřovické vrchy Veřovické vrchy jsou tak trochu utajeným pohořím. Jsou totiž součástí Moravskoslezských Beskyd. Nepůsobí tak majestátně, jako třeba Radhošťský hřbet, ale přesto nám daly pořádně zabrat, zvláště stoupání na Velký Javorník (918 m). Kamenitá hřebenová cesta s prudkými sjezdy a výjezdy pak prověřila naše bikerské schopnosti. I výbavu, protože byl typický valašský chladný a deštivý den.
C 043 - Český ráj 2 Z vesnice, založené italskými brusiči polodrahokamů se vydáme na tajemný kopec Vyskeř. Další cesta podtroseckým údolím vede k vyhlášenému kiosku, kde si místo protejnových tyčinek dáme tučné vepřové koleno. Cestou na Trosky projedeme Pekařovou bránou. Pozdravíme pannu a babu a vystoupáme na Hruboskalsko. Nejkrásnější vyhlídka v Českém ráji vyvolá v Páje překvapivé asociace. Opět jsme si vyjížďku náramně užili.
C 042 - Český ráj Pískovcová skalní města Českého ráje tvoří malebná panorámata. Trosky starých hradů a usedlostí lemují naše putování přes návrší i hlubokými údolími. Nalézt ideální cestu pro bikery není úplně snadné a při průzkumu se nevyhneme ani slepým uličkám. Přesto, že naše úsilí je nakonec korunováno úspěchem, jsou místa, kde s pokorou sesedneme z kola a pokračujeme pěšky. Potěšení tělu i duši pak přinese Krásná vyhlídka.
C 041 - Bílé Karpaty (CZ, SK) Oblé kopce Bílých Karpat na Slovácku jsou pokryté lesy a květnatými loukami. Milovníky přírody potěší orchideje a staleté oskeruše. Bikeři ocení hřebenovku s nekonečnými výhledy do krajiny, singletracky v bikeparku ve Zlatníckej dolině na Slovensku, pumptrack Lučina, i síť značených mtb cest nazvanou Trail of Life s pěknými sjezdy po úzkých pěšinkách. Bílé Karpaty jsou překrásný kraj, který uchvátí každého, ať je pěší, nebo cyklista.
C 040 - Hodonínská Dúbrava Duny vátých písků Moravské Sahary, borové a dubové lesy tvoří území Hodonínské Dúbravy. Ačkoliv jsou na dohled vysoké vrcholy Bílých Karpat, zdejší krajina je jen lehce zvlněná. Lesní cesty mají až na výjimky přírodní povrch. Komu se poštěstí, uvidí u hodonínských rybníků orla mořského. Kromě ZOO v Hodoníně a provazového 3D bludiště v korunách dubů navštívíme i úžasnou zahradní železnici.
C 039 - Polabím do Nymburka Prastaré duby na březích řeky, lužní lesy u bývalých říčních meandrů se vzácnými rostlinami a ptáky i úzké pěšinky, vinoucí se divokou přírodou nás čekají při cestě z Lázní Toušeň do Nymburka. Projedeme se po obou březích řeky a většinu trasy absolvujeme po úzkých cestách Navštívíme zahrádkáře v Kersku, proslaveném filmem Slavnosti sněženek a podíváme se i do skanzenu v Přerově nad Labem a historické vesničky Botanicus.
C 038 - Křivoklátsko 2 Křivoklátsko je liduprázdné území, plné přírodních zajímavostí. Vypravíme se do Skryjí, kde je světoznámé naleziště trilobitů. Nad Zbirohem navštívíme vrchol Světovina, proslavený pohanskými rituály. Ale hlavně, vyhneme se všem cyklostezkám a projedeme se drsným terénem.
C 037 - Ještědský hřbet Dominantou Ještědskéhou hřbetu je rotační hyperboloid architekta Hubáčka. Stoupání je náročné, naštěstí kromě vyhlídek na Ralsko a Jizerské hory potkáme i několik příjemných hospůdek. Navštívíme ještě jedno dílo moderní architektury - Transbordér pod Hamrštejnem od Martina Rajniše. No a nakonec se svezeme dvěma lanovkami a vyzkoušíme jeden ze sjezdů Ještědského bikeparku.
C 036 - České středohoří 2b
Jako orlí hnízda tyčí se na čedičových vrcholech Českého středohoří ruiny středověkých hradů. Dobyli jsme Wostrey, Košťálov, Skalku, Oltářík, Chlum a hradiště Hradišťany. Z hradů moc nezbylo, ale vyhlídky z vrcholů jsou úchvatné a to za trochu námahy stojí. Magická Země hradů se rozprostírá všude kolem nás.
C 035 - České středohoří 2a V dávné minulosti tvář zdejší krajiny formovaly vulkány. Pozůstatky sopek dodnes působí majestátně. Zdolat Milešovku na kole je velká výzva. Vyhlídka z vrcholu je krásná, jak prohlásil slavný přírodovědec Alexander von Humboldt před 200 lety. Vyjet na Lovoš je snadnější, ale my to zkusíme z nesjízdné strany. A cestou k Lovoši budeme hledat augit a amfibol.
C 034 - Krušné hory Krušné hory jsou dlouhé 130 km a dnes projedeme jen nepatrnou část. Z Krupky na Komáří vížku vede lanovka, ale my to zvládneme na kole. Nahoře je téměř rovina, to nás překvapí. Na okraji Cínovce navštívíme skvělou restauraci. Stoupání z Dubí nás trochu potrápí, ale závěrečný sjezd stojí za to. A návštěva štoly taky.
C 033 - Vsetínské Beskydy 2 V Novém Hrozenkově navštívíme muzeum Antonína Strnadla. Počasí nám nepřeje a při sjezdu z Tanečnice zažijeme horskou bouřku. Druhý den už svítí slunce a projedeme zbývající část hřebene Vsetínských Beskyd z Tanečnice na Cáb. Ochutnáme skvělé zákusky a pokračujeme do Huslenek. Z kopce? Nikoliv.
C 032 - Vsetínské Beskydy Ačkoliv nejsme příznivci asfaltových cyklostezek, ta v údolí Vsetínské Bečvy nám poslouží k přiblížení do startu naší hřebenovky po Vsetínských Beskydech. Z Makovského průsmyku je stoupání přímo pekelné a ani hřebenová trasa není tak snadná, jako v Javorníkách. Cestou si užijeme krásné vyhlídky a na konci nás čeká parádní sjezd z Tanečnice do Nového Hrozenkova.
C 031 - Lužické hory 2 Překonali jsme bezmála dva kilometry převýšení a pokořili nejvyšší vrchol Lužických hor. Koupání v přírodním koupališti stálo za to, stejně jako pár hospůdek po cestě. Spolu s profesorem Špinarem jsme se vydali za dinosaury. Z vrcholů sopečného původu se otevírají překrásné vyhlídky, ale znamená to také, že jedeme stále do kopce a z kopce.
C 030 - Lužické hory Kopcovitá země s hustými liduprázdnými lesy je protkána mnoha cestami s přírodním povrchem. Kromě vrcholů sopečného původu ční do krajiny pískovcové skály roztodivných tvarů. Sloní skály připomínají stádo pasoucích se slonů a z Popovy skály je překrásná vyhlídka na České středohoří, Jizerské hory a Krkonoše. A také na drsnější a vyšší část Lužických hor, kterou projedeme příště.
C 029 - Litovelské Pomoraví Z Olomouce se vypravíme kolem jezera Poděbrady do chráněné krajinné oblasti s lužním lesem, rostoucím podél líně tekoucí řeky Moravy. Nečeká nás žádné velké převýšení ani náročný terén. Průvodce nám dělá můj strýc Jarek Cabicar, velký sportovec a bývalý trenér naší boxerské reprezentace. A protože si i ve svých 84 letech dokáže život vychutnat, navštívíme s ním řadu hospůdek s výtečnými specialitami.
C 028 - Vizovické vrchy 2 Čekají nás krásné vyhlídky na Hostýnské a Súľovské vrchy i Malou Fatru a návštěva Lačnovských a Čertových skal. Kromě bouřky na hřebeni uslyšíme několikrát z dálky zařvat medvěda. Tady je to běžný zážitek, ale my Pražané jsme z toho trochu nervózní. Naštěstí vše dopadne dobře, ani vlky nepotkáme a můžeme s hrdostí oznámit, že jsme zdolali již celý hřeben Vizovických vrchů.
C 027 - Kokořínsko 2 V roce 2014 se území Kokořínska rozšířilo o bývalý vojenský újezd v okolí Doks. Nový název oblasti je Kokořínsko – Máchův kraj. Krajina je kouzelná, s borovými lesy a pískovcovými skalami. Na rozdíl od jižního území Kokořínska je terén rovinatější. Naštěstí ne všude, v oblasti Hradčanských stěn si užijeme stoupání i sjezdy tmavými roklemi. A po náročné cestě se osvěžíme v Máchově jezeru.
C 026 – Hradecké lesy Rozsáhlé husté lesy v těsném sousedství Hradce Králové si prohlédneme z rozhledny Milíř. Pak se vydáme po cestách s přírodním povrchem do Vysokého Chvojna, kde je pěkné arboretum. Z Poběžovic nás cesta zavede k nespoutané Orlici. Podél ní pojedeme do Krňovického skanzenu. Dalším zážitkem je návštěva lesní ZOO s divočáky a daňky. Terén je lehčí, bez obav můžete jet i s dětmi.
C 025 – Železné hory 2 Minule se nám v Železných horách tak líbilo, že jsme se rozhodli vydat se sem znovu. Navštívíme Betlém (v Hlinsku), skanzen Veselý Kopec a prohlédneme si vodní hamr. Po pěšinkách projedeme několik přírodních rezervací a podíváme se na fotbalové utkání v Horním Bradle. A jako vždy při cestě panenskou divočinou potkáme jen pár turistů.
C 024 – Železné hory Železné hory tvoří kopce s hustými lesy a loukami. Z Licoměřic, od malé soukromé rozhledny, vede naše cesta ke zřícenině středověkého hradu Lichnice. Ten byl královským hradem Karla IV. a z jeho věže je parádní vyhlídka. Úvozem, vystlaným suchým listím, sjedeme do Třemošnice a spočítáme, kolik klíšťat na nás naskákalo. Navštívíme Hedvičino údolí a objedeme Sečskou přehradu a zachráníme cyklisty z Nového Bydžova.
C 023 – Z Krkonoš do Jizerek Z Pasek nad Jizerou - vesnice Zapadlých vlastenců, vede cesta údolím řeky Jizery z Krkonoš do Jizerských hor. Ty jsou cyklisty vyhledávané, protože jejich hřeben tvoří rozsáhlá náhorní plošina a nahoře jedete prakticky po rovině. Povrch řady cest tvoří jemná šotolina a projedete se i terénem. Na naší trase je řada krásných vyhlídek, například z Vlašského hřebene, rozhledny Štěpánky i Majáku Járy Cimrmana.
C 022 – Šumava, Schwarzenberský kanál Nejkrásnější období je na Šumavě podzim. Neprodíráte se davy turistů a počasí je slunečné. Ne jako v létě, kdy vás během krátké chvíle překvapí bouřka s krupobitím. Ochránci přírody si tu důsledně chrání tetřeva hlušce a na rozdíl od Valašska nevedou cyklotrasy drsným terénem. Přesto se dnes s námi projedete krásnou přírodou po lesních cestách a navštívíte Pošumavskou jižní dráhu a Schwarzenberský kanál.
C 021 – Toulovcovy Maštale Přírodní rezervace, parky a památky, rozhledny, naučné stezky, turistické trasy, ale hlavně 150 km skvěle značených a promyšlených cyklotras, které vedou přes louky, lesy a křížem krážem krásným pískovcovým skalním městem, to je oblast Toulovcovy Maštale. Je to země turistům a cyklistům zaslíbená. Trasy nevedou jako jinde po silnicích a asfaltkách, ale po úzkých pěšinkách.
C 020 - Žďárské vrchy Široká údolí s pastvinami, kamenné meze s remízky a úzké hřbety s rulovými skalami, to je malebná krajina Žďárských vrchů. Cyklisté mohou vyzkoušet singletracky v Novém Městě, nebo se projet po úzkých pěšinkách hustými lesy. Horolezci tu zdolávají "osmistovky" - Devět skal, Čtyři palice, Dráteničky a další. Na turisty čekají zříceniny hradů a hřibů tu roste tolik, že je můžete sbírat přímo z kola.
C 019 – Džbán Opuštěná krajina SZ od Prahy připomíná Ztracený svět se stolovými horami. Dinosauři tu na rozdíl od Doylova románu nežijí, ale stop po našich předcích tu byla nalezena celá řada. Ze starší doby kamenné pochází pěstní klín z Mutějovic, neznámého stáří je opuková hlava keltského válečníka i tajemné Nečemické a Kounovské kamenné řady. A cyklisté tu za celý den v hustých lesích nepotkají živou duši.
C 018 – Javorníky 2 Po náročném stoupání z Nového Hrozenkova na hřeben Javorníků vyčerpaným cyklistům dodají sílu borůvkové knedlíky na Kohútce. Z hřebenového singletracku se otevírají vyhlídky na Vsetínské a Moravskoslezské Beskydy, Sůlovské a Strážovské vrchy, Malou Fatru a Kysuckou vrchovinu. Přesto, že asi nepotkáte vlky ani medvědy, může být cesta dobrodružná. Třeba když se znenadání přižene bouřka.
C 017 – Javorníky 1 Valašsko je královstvím bikerů. Na kole můžete všude, i do přírodních rezervací. Některé značené cyklotrasy jsou tak obtížné, že je zvládnou jen valašští ogaři. Pěšinka po hřebeni Javorníků je sice trochu náročnější, ale odměnou za námahu jsou překrásné vyhlídky na hřebeny sousedních pohoří. A na konci cesty vás čekají výtečné čučoriedkové knedlíky.
C 016 – Křivoklátská vrchovina Tam, kde se dnes rozprostírá CHKO Křivoklátsko, rostly po dlouhá staletí stromy Královského hvozdu, který byl honitbou Přemyslovců. Dle královského výnosu, platícího až do 19. století, se zde nesměl bez povolení pokácet jediný strom. Z hustých lesů ční buližníkové skalní útvary. Ty spolu s rozhlednami poskytují úchvatné vyhlídky na kopcovitou krajinu.
C 015 – Vizovické vrchy Na cestu valašskou divočinou si troufneme i s dětmi. Bez tažné tyče to nejde, protože cesta je náročná. Nevadí nám, že musíme občas z kola sesednout, protože za odměnu si užijeme krásné vyhlídky na hřebeny Hostýnských vrchů i vrcholy Moravskoslezských Beskyd. A až budeme znaveni kamenitými cestami a klesne nám hladina cukru v krvi, dáme si frgál.
C 014 – Baťův kanál Přesto, že dnes pojedeme páteřní moravskou cyklostezkou, snažili jsme se nalézt cestu, která je příjemnější, než dostihy po asfaltu. Můžete si prohlédnout funkcionalismus v Otrokovicích, pokochat se Baťovým kanálem nebo navštívit festival nezávislého filmu v Uherském Hradišti, který se koná na přelomu července a srpna. A když podél Baťova kanálu pojedete jindy, dejte si v Hradišti pravou italskou zmrzlinu.
C 013 - Polabským lesem Polabí je vyprahlý kraj, kde téměř neprší. Rovina, kam až oko dohlédne a skoro žádné stromy. Přesto se vydáme na pouť hustým lesem, kde lovil zvěř Rudolf II. Hned, jak to půjde, opustíme asfaltovou cyklostezku a pojedeme terénem po našich oblíbených lesních cestách a pěšinkách.
C 012 - Rychlebské hory Romantické Račí údolí se zachovalým pralesem, zaniklé vesničky, zajatecký tábor, bikerská divočina i skvělá hospoda. To vše vás čeká na 50 km dlouhém cyklovýletě Rychlebskými horami. Nic pro milovníky asfaltu, tohle je jízda po krásných přírodních cestách.
C 011 - Zlatohorská vrchovina Přesto, že jsou kopce Zlatohorské vrchoviny nižší, než vrcholy sousedního Hrubého Jeseníku, budí oprávněný respekt. Zdolat hned na začátku půlkilometrové převýšení není snadné, odměnou jsou však vyhlídky na okolní kopce Zlatohorské vrchoviny a Jeseníků.
C 010 - Chřiby Kopcovitá krajina, hluboká údolí, husté lesy. I tak vypadá cyklistický ráj v moravských Chřibech, který dává možnost vybrat si mezi asfaltovými, dobře značenými cyklotrasami a lesními cestami vedoucími náročným terénem. Cykloturisté i pravověrní bikeři si tady přijdou na své.
C 009 - Přes brody Bítýšky Snad nikde jinde u nás nenajdete cestu, kde musíte překonat takové množství brodů přes potok, jako v údolí Bítýšky. Komu vadí terén, ať si jezdí po asfaltu, ale pokud zrovna nemáte kolo z hypermarketu, stojí rozhodně tento okruh za vyzkoušení.
C 008 - Český Les Opuštěná kopcovitá krajina plná lesů a pastvin, hustá síť lesních cest s různorodým povrchem, přehledné turistické značení a minimum turistů i cyklistů, přírodní zajímavosti a naučné stezky, to vše předurčuje tuto poměrně málo známou část země k prozkoumání.
C 007 - Jizerské hory Krásná horská příroda, žulové skalní útvary, rašeliniště, horské potoky, vyhlídky do krajiny, široké cesty a stoupání, která vyšlapete i s dítětem v sedačce či vozíku, to jsou Jizerské hory. Dnešní trasa není pro milovníky drsných terénů, ale potěší všechny cykloturisty a rodiče s dětmi.
C 006 - České středohoří na sever od Litoměřic Dnes se vydáme z Litoměřic opuštěnou krajinou s kuželovitými kopci sopečného původu po širokých lesních a polních cestách, přes vesničky s obřími hospodami, stále z kopce a do kopce. Komu nevadí trochu námahy, bude odměněn vyhlídkou z rozhledny na vrchu Varhošť.
C 005 - Křemešnická vrchovina u Pelhřimova Do krematoria se nepodíváme, protože v Pelhřimově žádné není. Zato se projedeme zvlněnou krajinou kolem tří přehrad, navštívíme klášter v Želivi a nakonec si prohlédneme směsici stavebních slohů v Pelhřimově na náměstí. Kombinace baroka s kubismem, to překvapí.
C 004 - Po hrázích jihočeských rybníků Hluboké lesy plné borůvek, široké a pohodlné cesty kolem rybníků Naděje, Víra, Láska, Skutek, Dobrá vůle, Potěšil a Překvapil, hráz obrovského Rožmberka porostlá staletými duby a nakonec malá poušť uprostřed Evropy, to je trasa jako stvořená pro rodinný výlet.
C 003 - Kokořínsko Roztodivné skalní útvary, hluboké lesy, pořádný stoupák na hrad Houska, malebné roubenky i dobré hospůdky. To vše vás čeká na 42 km dlouhém cyklovýletu na Kokořínsko. Trasa je místy tak náročná, že kolo musíte tlačit. Odměnou vám budou krásné rozhledy, dokonce až na Říp.
C 002 - Brdy přes Plešivec na Kuchyňku Tento výlet potěší zdatné cyklisty a milovníky přírody i geocachingu. Zveme vás do brdských kopců, táhnoucích se desítky kilometrů jihozápadně od Prahy. Dnešní trasa, na které najedeme 38 či případně 56 km, vede přes vrcholy Plešivec, Velká Baba a Kuchyňka.
C 001 - Praha, Vltavský okruh Prahou nevedou jen vyasfaltované cyklostezky nebo cyklotrasy po frekventovaných silnicích. Zveme vás na 38 km dlouhou cestu hezkou krajinou české metropole i okolí, kdy se projedeme se po úzkých lesních pěšinách a užijeme si náročné sjezdy i výjezdy v terénu.